1/31/2008

Blog dalam bahasa ibunda

Hari ini,saya akan cuba memblog dalam bahasa ibunda saya…hehehe
Inspirasi dari blog hanna yang mengandungi seribu erti..

Dalam hidup ini,kita berjumpa dan bergaul dengan berbagai jenis manusia..
Bak kata orang, “Rambut sama hitam,hati lain-lain”.
Kita tak tahu apa yang tersirat di dalam hati mereka.
Kadang kala,apa yang dilihat di luar, tidak mencerminkan apa yang di dalam.
Sama ada baik atau tidak.
Tapi, tak kenal maka tak cinta.
Saya,sangat-sangat bersyukur kehadrat illahi kerana dikelilingi dengan kawan-kawan yang selalu menasihati saya, yang marahkan saya untuk kebaikan diri,yang membimbing saya ke jalan yang baik,yang menyayangi saya walaupun kadang kala saya agak menjengkelkan(hahahaha).

Hanna & Napisah
Terima kasih kerana selama saya menjadi housemate(tak ingat la dalam bm ape)anda,kamu berdua sebagai fasilitator UiTM,selalu menasihati saya apabila saya melakukan kesilapan atau apabila saya ada masalah,dan bermacam2 lagi.
Sekarang,bila sudah tidak tinggal serumah dengan anda berdua,saya rindukan sesi kaunseling tersebut…hehehe
Tapi tak mengapa,kerana bila saya dah ada kereta nanti(doakanlah kereta itu selamat sampai ke rumah saya di Puncak Alam) kita bolehlah ronggeng2 diwaktu lapang…hehe

Izza
Saya sangat bersyukur kerana bertemu dengan anda sewaktu MMS lagi.Individu yang unik yang penuh dengan idea-idea bernas(tak lah semua,tapi banyak lah jugak) yang tidak pernah tidak berada dengan saya sewaktu saya melalui apa-apa masalah,kegusaran atau kekecewaan.Memberi nasihat dan dorongan tanpa meminta apa-apa.Bertahan dengan karenah saya yang kadang2 menjengkelkan dan menyakitkan hati(sori babe!).Dan sehingga ke hari ini,kita masih mampu berkongsi masalah dan kegembiraan dari hari ke hari walaupun anda ada banyak lagi kawan rapat tapi saya tahu bahawa persahabatan ini adalah istimewa.

Mak,Hani & Emmie
Tanpa anda bertiga,tentu saya akan mati kebohsanan di apartment suria itu.
Terutama sekali mak dengan nyanyiannya yang merdu bak buluh betong,dan aksi2nya dalam video2 klip yang panazzzz…haaha..
pengalaman beliau dalam alam percintaan sangat memberi inspirasi kepada saya.
Moga jodoh mak & pak dat berpanjangan & bertemu dijinjang pelamin.
Hani,terima kasih banyak2 kerana sewaktu peperiksaan akhir,anda menemani saya belajar di perpustakaan.Jangan putus asa dengan manhunt anda ya?hehehe.Juga,terima kasih sangat2 kerana hampir selalu mengingati saya akan tanggungjawab sebagai seorang umat islam..itulah rakan yang bagus kerana membimbing kita ke jalan yang benar…
Emmie,saya sangat rindu akan karenah awak yang kelakar itu…terutama sekali adegan2 pengsan & kisah cinta anda & teman lelaki anda(yang saya tak tahu nak eja nama dia) yang juga turut memberi inspirasi kepada saya…hehehe.Walaupun anda pernah menutup lampu sewaktu saya sedang mandi…tapi takpe saya maafkan awak…hahahah.Rindu bergosip dengan anda…tapi tak mengapa,dah dapat kereta nanti anda juga akan saya bawa beronggeng…

Banyak lagi individu yang saya hendak cakapkan di sini..tapi oleh kerana ini ialah laptop sepupu saya( ya lah,laptop saya kan dalam koma & memerlukan 1k untuk bernyawa kembali),dan dia perlu melakukan tugasan2nya..saya berhenti disini sahaja dahulu…


Ini tidak kena mengena dengan kawan2 saya
Oh,kepada seorang jejaka di dalam kelas tenpin bowling saya, yg saya tak tahu nama anda & tak kisah pun..
Hello,saya tahu lah anda dah telan SEMUA buku bowling yang terdapat di dalam dunia fana ini
Tapi,saya datang ke kelas itu untuk dengar coach yang bercakap bukannya anda!
Menyampah saya dibuatnya…Betul kata orang,rupa sahaja elok tapi perangai…hish

1/27/2008

Boredom can seriously kill you

I am not kidding.Being a restless person that I am, I find being bored as one of the worse case scenarios that could ever happen to me and I try to avoid it at all cost.I hate being bored, having nothing to do. Though there are moments when I wish I could just do nothing and just sleep(that’s when I have too many assignments to do or when I have to study..hahaha).But right now I am just fuckingly bored and I wish I had gone to that Quicksilver party and have a blast.I need fun in my life so bad!!!If only I could have gotten my car sooner I would not have been bored as hell like this.To Izza,you are definitely right..kebohsanan boleh membunuh.huhuhu.

Here are a few things that I wish I could do to counter attack this boredom

1. Go on a holiday with my bestfriends to a beach or up on the hills where I can just relax and laugh with them,taking so many beautiful pics and talking about everything under the stars…sigh

2. Go to a spa and get a full pampering session..god knows I really need a massage.The prob is,I’m broke!

3 .Driving my car with my girlfriends and going to places we wanna go and singing out loud in the car with the window down.

4. Shop for new dresses,bags and shoes..though I don’t need anymore but retail therapy is one of the best therapy there is..hahaha

5 .Go on a picnic date and lay under a tree,reading a book with a guy that I love..wait a minute..I’m not in love and this would probably not happen in a gazillion years.riiighhtt.

6.Go to Tuscany,stay there for a week,soak up the culture,the scenery,the food and maybe the Italian guys too…hahahaha…not gonna happen since my dad will kill me & again,I’m broke!

7.Be in someone’s fabulous shoes for a day like Kimora Lee Simmons or Camilla Belle or Mandy Moore…sigh.

8.Or finally,just bear with all these boredom and just hang in there until this feeling is over or something good comes my way….

1/26/2008

That's when I love you

Currently I really love this song ‘That’s when I love you by Aslyn’. I’m not in love or anything but I love the reason why she loves her boyfriend in the song..it’s so cute& it reflects my view of how I will be when I’m in a relationship .I don’t really ask a lot..more of the fact that I hope I can make him happy and vice versa .Sometimes to me, a guy are just too afraid to show their quirks or embarrassing traits because they want to look good in front of us .But just like the lyric in the song ,the embarrassingly cute things that he does just make me like him even more..hehehe.



That's When I Love You

When you have to look away
When you don't have much to say
That's when I love you
I love you
Just that way

To hear you stumble when you speak
or see you walk with two left feet
That's when I love you
I love you...endlessly

And when your mad cause you lost a game
Forget I'm waiting in the rain
Baby I love you
I love you anyway

Cause here's my promise made tonight
You can count on me for life
Cause that's when I love you
When nothing you do can change my mind
The more I learn the more I love
The more my heart can't get enough
That's when I love you
When I love you no matter what

So when you turn to hide your eyes
Because the movie, it made you cry
That's when I love you
I love you a little more each time

And when you can't quite match your clothes
Or when you laugh at your own jokes
That's when I love you
I love you more than you know

And when you forget that we had a date
That look that u give when you show up late
Baby I love you
I love you anyway

Cause here's my promise made tonight
You can count on me for life
Cause that's when I love you
When nothing you do can change my mind
The more I learn the more I love
The more my heart can't get enough
That's when I love you
When I love you no matter what

That's when I love you
When nothing baby
Nothing you do can change my mind
The more I learn the more I love
The more my heart can't get enough
That's when I love you
When I love you
No matter what

No matter what...

I'm back!!!Sort of laaa

I haven’t blog in such a long time!So many things that I want to blog about but can’t…It’s not because I don’t want to but because of the fact that my beloved lappie has gone into hibernation.Yuppzzz after almost 3 years of standing faithfully by my side than any guy ever will(no offense to anyone,I’ve always been single so…),my lappie has gone kaput!But not dead laa it’s just that the LCD rosak..huhu.Since I’m in the midst of getting a car,a brand new one at that,it will be just too much to ask my dad to buy a new laptop for me too…so yup my life is pretty boring nowadays.Since my laptop is pretty much my life.So many songs are in there too…just need to get the money to repair it laaa…anyone care enough to donate me RM1000???hahaha

Okay back to the updates on my life..I’m not living with my friends anymore but am living with my 2 aunts and my only grandma since my parents doesn’t..okay finee,,have NEVER agree with the idea of me living at 16 with my friends…Plus,they promised that I’ll get a car to go to classes which by the way,the month of January is about to end but I still haven’t got it yet!But I’m hoping that it’ll finally be ready by next week..plzzzz laaaa sudah xtahan naik teksi & cost a lot of money..Seriously,a cab ride from my grandma’s house to my faculty cost rm10 so basically I spend rm20 a day on transport.Baik ade kereta jer kn?I’ve been patient for so long..so I just have to wait a little bit more laa eventhough to be honest,mmg la bengang kn?If I had known that the car will not be ready by this Saturday,I would have gone to Re-Evolution at Sunway Lagoon instead!!Mesti best glerrrr…Dah laa I got free tickets from a friend but she had to give them to others cos again,I thought I would not be free on Saturday..on the account that me & my dad will go & pick up the car and he’ll teach me to get used to the car.sigh.Cos my dad asked them to add tinted windows laa,reverse sensor laa..lambat laa siap kn?I’m just excited over the shoe tray in the car!!Wheeeee more place to put my shoes…^_^ .Plus,I so want to bring my friends to places that they want to go because I so need to clear my head and have fun with them!The downside of living with family is of course the curfew..Add to the fact that I am the apple of my dad’s eye…hahaha..I got an earful from him last week for going back home around 2 a.m..Like,I didn’t do anything wrong pun.Lepak2 je kot.sheeshh

This semester I have to be more diligent in my studies too because my dad is all about the grades.He doesn’t care how many debate tournies I have adjudicated(7 last counted) or how many post I hold in different Persatuans or Clubs…sigh.To him it’s all about gpa,gpa…haih…

I don’t think I’ll have that much problem with my studies this semester though because

A) I live with my grandma & 2 aunts who will report to my parents whenever I come home late

B)Because of above, I don’t have a social life.No more going out until 3 am in the morning…sob sob sob

C)I’m still single..giving me more boring times for myself…hahah.Though I hope that this one will change this year…hehehehe

D)My dad will probably kill me if I don’t get the gpa that he wants.Though he probably won’t cos he loves me so much…kuikui

See the pressure of being the perfect only daughter in the family??hahaha.